Inbjudan till Z-Trofèn 11/3

Rasmus Perssons cup

Moderator: Rasmus Persson

User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Inbjudan till Z-Trofèn 11/3

Post by Rasmus Persson »

Välkommen till den första del tävlingen av Grp H Cupen . Detta rally innehåller 4 ss
och SMHI lovar fint väder.
lösen: volvo240
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... setlng=eng


// Rasmus
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Hoho, jösses så jag kommer att bli sist. Men kul kommer jag att ha =)
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Anders Svärd wrote:Hoho, jösses så jag kommer att bli sist. Men kul kommer jag att ha =)
Farsan ska köra sin första tävling, Han har kört kanske 10 RBR sträcker totalt ^^
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Rasmus Persson wrote:
Anders Svärd wrote:Hoho, jösses så jag kommer att bli sist. Men kul kommer jag att ha =)
Farsan ska köra sin första tävling, Han har kört kanske 10 RBR sträcker totalt ^^
Ja håller på din farsa. Hoppas han kommer i mål.
Bara det skulle vara en merit efter 10ss PDT_003
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Då har jag varit ute och spårat åt er :wink:
Är ganska nöjd med min körning då snö inte är min favorit.
snurra 1 gång på sista SS men som sagt annars ok.
Kan också meddela att det är fina härliga vintervägar med
höga snövallar på dom flesta ställen utom där jag kapat av dom något
med baken :wink: . Kul rally iaf
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

låter bra :D blir att köra efter skolan då :P
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

började med taklägg 1,5km in på SS1 som sedan följdes av lite närkontakt med snövallar och motorstopp i sista vägbytet.

SS2 kändes inte bilen helt kry och vi fastnade återigen i snön, mycket isigare än SS1.

SS3 rullade vi återigen efter att ha fått rejält kast över ett krön, måste varit nåt som brast där för efteråt kändes bilen inte alls bra, mycket grus på sträckan och noterna stämde inte alls.

SS4 kändes bättre efter att vi provisoriskt bundit fast lite allt möjligt på bilen som otroligt nog höll, dock nära rull igen och mycket vallar.

så efter den första rullen på SS1 så stämde ingenting varken i körningen eller i bilen.

vi bryter ihop och kommer igen.
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

hmm lät lite annorlunda mot erik danielson. var det han som körde frm gruset ? så fall får man hoppas på att det snöar igen till eftermiddagen :D du kom ju i mål ;D
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, ss1 och 3 var väldigt lösa och grusiga, såg ut som danielsson fladdrat över hela vägen..

SS2 och 4 var dock väldigt fina..
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Andreas Karlsson wrote:ja, ss1 och 3 var väldigt lösa och grusiga, såg ut som danielsson fladdrat över hela vägen..

SS2 och 4 var dock väldigt fina..
Stämmer...ss3 var vobblig för min del, kan vara lite spårigt på sina ställen :lol:
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Nu har jag kört och fick komma hem med ram sne bil :(

SS1: Började bra åkte lite väl mycket på sladd .
SS2: Gick hyffsat snurra en eller 2 gånger .
SS3: Hittade en del "gam" böjjar och var långt ut i snövallarna fick ofra kofångare och höger bak och front i en vänster med ett träd på yttern.
SS4: Började bra , Fick en not på V5 men när kommer över krönet så nöp det mycket mer en en 5a så vi vred upp och slog i bakänden och vi gled ner på sidan och upp på hjulena igen . ca 5 km senare nära mål så var det en lång svag höger som nöp på i slutet och en rull var ett faktum vi hann säkert rulla 2-3 varv inann vi hamna på hjul mot tävlande , Kasta i 1an och drog iväg med sne bil och hjulupphängning
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

vem har gjort noterna ? värkar som den inte ska göra några mer noter aja vi får väll se ska ut i jämtlands skogen nu :D hoppas på att det ska komma i mål :D
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

ss1:Fin början av rallyt:D fina vägar lite grusit bara. inte kört så mkt volvo så gick skapligt. e nöjd! :)

ss2:nja 3 rull och ett par av åk men det far duga. har tyvärr inte tid att kommentera mer nu måste till service och laga kommer dock ej få i hop bilen helt men aja.

ss3: glömde kommentera :P

ss4:NAE VAD ISIGT DET VAR!!!! men kul rally :D


kom i mål iaf :D:D
Daniel Ekdahl
Posts: 56
Joined: 2008 Jan 31 9:11 pm

Post by Daniel Ekdahl »

Ska ut om en stund och skyffla snö! får se hur de går efter en tids uppehåll!;)
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Har precis flyttat och eftersom Felia inte kan göra som dom utlovat (någonsin) så skulle linan kopplas in den 12:e istället för den 1:a som det var tänkt. Därför hade jag ställt in mig på att inte köra Z-trofen, men jag kunde inte låta bli att slå på modemet för skojs skull... Och linan är uppe! Så det blev att kasta sig i bilen och riva av de fyra sträckorna med blandad framgång. Och eftersom jag inte kunnat köra online, men uppenbarligen inte kan låta bli RBR iaf, så har jag lagt tid på att pilla med inställningarna på bilen. Det börjar ge resultat minsann! Det gick lugnt och fint, låg fyra efter SS2. Åkte rakt ut i första V2:an på SS3 och det tog en stund att komma ut igen, sen blev det stress och en massa missar resten av sträckan, tappade en massa tid där. Sista sträckan gick bra, och sist jag kollade låg jag sexa, men det är säkert några som knuffat ner mig i placeringarna sedan dess. Kul som fan var det iaf! :D
Post Reply