2007 (Deltävling 7 Götene MK)

Mattias Ahlströms serie

Moderator: Mattias Ahlstrom

Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Post by Anders Jonsson »

Det sket sig, fick geningstillägg 45sek, sånt kör man ju inte igen. tack för en kul tävlingsform och välorganiserade tävlingar. Hatten av för Sandberg, grymt snabb jämt 8)
www.jis.se - The Driver
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Kanon tävling hitills! Kul att kunna visa att N12or och Evo9or har de tufft emot Evo7or :wink:

3.15.5, är jag rätt nöjd med :P
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

då ska man köra A-Finalen jag siktar på att komma upp på 5 platsen där Isacsson ligger men det är bara 4 poäng upp jag ligger ganska bra till även fast jag har missat 4 tävlingar och det är jag lite sur över för annars kunde jag kanske kämpa om 3 platsen
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Då har man kört A-Finalen och jag måste säga att jag är riktigt nöjd. Det vara bara en incident i sista kurvan sista försöket som kostade ca en sekund, annars nästan perfekt.

Tack för en rolig tävling och känns bra att kunna sätta de tider jag gjort på hemmabanan.
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

A-finalen kan man sammanfatta som en stor katastrof för mig. Då jag är bortrest blev det till att åka på en lånad dator. Provade en gång i quick rally o satte nytt pb 3.15.8 o körde sen finalen. Dum som jag e kollade jagh inte hur växellådan stod så som vanligt tryckte jag ner gaspedalen innan start...men vad händer jo bilen kör iväg då lådan stod på automat. Vad glad man blev! Tappade sugen o körde överallt där man itne ska köra.
Fantastiska tider Strand! Hade krävt mycket tur för att man skulle rå på dig :) Lycka till alla som inte kört än!
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Tävlingsrapport: Det blev ett koncentrationstapp i tävlingen vilket resulterade i avåkning. Var lite snopet att cupen avgjordes innan finalen, vet inte om det var det som gjorde att jag inte var så fokuserad. Resten av första åket blev bara transport. I andra åket tänkte jag att jag skulle försöka komma i närheten av strands första tid trots en lätt skadad framvagn. Det gick helt ok tycker jag.
Summering av tävling: Grymt första åk av Strand!

Tack till Mattias för den roliga serien!
Kul med tävlingsrapporter och förarintervjuver samt bra tävlingsupplägg.

Priset ser riktigt snyggt ut, spännande att se vems autograf det är. :)
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Tackar Peter, måste säga att jag är förvånad över hur bra det gick. Fick äntligen in en fullträff, längesedan senast då många här i serien har ett grymmt tempo.
Locked