2007 (Deltävling 1 Strängnäs AMS)

Mattias Ahlströms serie

Moderator: Mattias Ahlstrom

Locked
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

2007 (Deltävling 1 Strängnäs AMS)

Post by Mattias Ahlstrom »

Det blev en fin tävling i Strängnäs med fint väder och tuff körning. Redan i kvalet visade Clarence Blom att han skulle bli att räkna med genom att vara snabbast i två utav fyra omgångar. De övriga slutade han på andra plats. Respekt! De övriga omgångarna vanns av Marcus Jansson och Anders Jonsson.

I C-finalen stod endast fem ekipage på startlinjen, André Jacobsson kom inte till start. En start som togs av Andreas Johansson. På andra varvet tappade han dock ledningen till Andreas Carlsson, Per Isacsson var även han nära att ta sig förbi men lyckades inte riktigt. Därefter drygades avstånden ut mellan bilarna men på femte varvet körde Carlsson av och slog sönder bilen och det var färdigkört för honom. Johansson kunde alltså korsa mållinjen som segrare med Isacsson några billängder efter. Christer Wallin körde in på tredjeplatsen och ytterligare lite senare rullade Tony Hultgren in som fyra.
Även i B-finalen kom bara 5 bilar till start. Hasse Onkamo saknades denna gång. Starten togs av Peter Sandberg, tvåa ut var Andreas Johansson och Micke Andersson trea. Mikael Svärd kom av banan redan strax efter starten och var därmed långt efter. Andra varvet blev händelserikt. Både tvåan Andreas Johansson och fyran Anders Alm åkte av. Andreas kunde fortsätta med bara en tappad placering medan Anders körde sönder och blev stående. Mot slutet var även Peter av banan lite grann men hans seger var aldrig hotad. Han vann före Micke Andersson och eftersläntarna Andreas Johansson och Mikael Svärd.
När det var dags för A-finalen visade det sig att inte heller här kom fler än 5 bilar till start. Denna gång var det Marcus Jansson som fallit bort innan starten gick. Clarence Blom var först iväg med Mats Tegnvallius tätt efter. Peter Sandberg kom iväg som trea med Anders Jonsson och Dennis Hernehult bakom sig. På andra varvet gjorde dock både Tegnvallius och Sandberg ett litet misstag och Jonsson var inte sen att utnyttja chansen att ta sig upp på andra plats. Även Hernehult fick en rejäl stoppsladd och tappade närkontakten med övriga fältet. Anders Jonsson var nu hårt uppvaktad av Mats Tegnvallius och på näst sista varvet fick Anders ge sig. Mats var nu återigen tvåa men åt Blom fanns inget att göra. Han vann årets första deltävling med mycket säker och fin körning både i kval och final!



1 Clarence Blom……… 1 2 1 b = 4 …… 1:a A-final
2 Mats Tegnvallius…… 2 3 2 b = 7 …… 2:a A-final
3 Anders Jonsson……. b 5 3 1 = 9 …… 3:a A-final
4 Peter Sandberg……. 6 b 5 5 = 16 …… 4:a 1:a B-final
5 Dennis Hernehult….. 3 4 4 b = 11 …… 5:a A-final
6 Marcus Jansson…… 4 1 6 b = 11 …… Ej start A-final
7 Micke Andersson….. 7 b 8 10 = 25 …… 2:a B-final
8 Andreas Johansson.. 0 14 7 18 = 39 …… 3:a B-final, 1:a C-final
9 Mikael Svärd……….. 5 6 b 9 = 20 …… 4:a B-final
10 Anders Alm…………. b 7 12 8 = 27 …… Bröt B-final
11 Hasse Onkamo……. 10 9 9 b = 28 …… Ej start B-final
12 Per Isacsson………. 8 11 11 b = 30 …… 2:a C-final
13 Christer Wallin……… 15 13 13 b = 41 …… 3:a C-final
14 Tony Hultgren………. 13 b 15 13 = 41 …… 4:a C-final
15 Andreas Carlsson…. 11 10 b 12 = 33 …… Bröt C-final
16 André Jacobsson….. 17 8 b 6 = 31 …… Ej start C-final
17 Mattias Ahlström…… 14 b 17 14 = 45
18 Jimmy Alfredsson….. 16 b 19 16 = 51
19 Markus Andersson… b 18 18 15 = 51
20 Henrik Frisk………… 18 19 20 b = 57
21 Christoffer Jakobsson 9 12 - - = oplacerad
22 Niclas Käll………….. - - 14 - = oplacerad
23 Mattias Jedselius….. - - - - = oplacerad
24 Niclas Jägerhult……. - - - - = oplacerad


b=borträknad omgång


S1600-ligan:

1 Hasse Onkamo..... 8
2 Per Isacsson......... 6
3 Christer Wallin...... 4
4 Jimmy Alfredsson.. 3
5 Markus Andersson. 2
Last edited by Mattias Ahlstrom on 2008 Apr 08 10:21 pm, edited 5 times in total.
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Nu har jag lite problem.

Tony Hultgren, du är klar för C-final men jag har ingen mailadress till dig och jag kan inte hitta dig i forumet så jag vet inte hur jag ska meddela lösenordet till dig. Kan du skicka ett mail till rbrcross@yahoo.se eller ett "private message" till mig här i forumet?
Det kanske är någon annan som vet hur jag når honom?

Det är lite bråttom för finalen körs bara imorgon, fredag!
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Lösen

Post by Anders Jonsson »

Tjena, ja ser ut att ha poäng för att åka A-final, men ja har fortrarande inte fått något lösenord.
mvh// Jonte
www.jis.se - The Driver
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Re: Lösen

Post by Mattias Ahlstrom »

Anders Jonsson wrote:Tjena, ja ser ut att ha poäng för att åka A-final, men ja har fortrarande inte fått något lösenord.
mvh// Jonte
Du har helt klart poäng för att åka A-final. Jag har nu skickat det till dig genom forumet. Hoppas det funkade denna gång!!
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Final

Post by Anders Jonsson »

Tack, nu fungerar det
www.jis.se - The Driver
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

jag va i finland så kunde tyvärr inte köra :( synd...
Locked