2008 (Allmänt depåsnack.)

Mattias Ahlströms serie

Moderator: Mattias Ahlstrom

Locked
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

2008 (Allmänt depåsnack.)

Post by Mattias Ahlstrom »

Tänkte vi kunde ha en tråd för sånt som brukar diskuteras i depån.
Last edited by Mattias Ahlstrom on 2009 Jan 22 6:26 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Det ryktas om att Hasse Onkamo är på G inför nästa tävling. Kan tänkas att Tommie Lindberg får något att bita i då.....
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag håller på och skruvar i en gammal Evo7a, får se om vi kan hänga med i den..
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Byter till S1600 ligan där jag kommer köra SAXO eller 112 TMS eller VK
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Mattias Ahlstrom wrote:Det ryktas om att Hasse Onkamo är på G inför nästa tävling. Kan tänkas att Tommie Lindberg får något att bita i då.....
Ska försöka fixa till en bra grus setup till R3an från förra året. Sen får vi se om det räcker till mot dom andra
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Mattias Ahlstrom wrote:Det ryktas om att Hasse Onkamo är på G inför nästa tävling. Kan tänkas att Tommie Lindberg får något att bita i då.....
Nog kommer vi bita... HÅRT :twisted: haha, nä har inte samma självförtroende på grus så där kan de bli tufft. kul att fler vill köra 1600 iaf :)
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Tommie Lindberg wrote:kul att fler vill köra 1600 iaf :)
Man vill köra allt där LADA är med :wink:
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Depån till banan i Piteå börjar fyllas med folk. Bilarna rullas av släpen och ljudet av hårdtrimmade motorer som varmkörs hörs lite överallt. Några förare pratar om att ta det lite lugnt och känna på banan medans några pratar om att satsa hårt från början. "Man vill ju inte bara delta, man vill ju vinna, också!" var bl.a en kommentar som hördes. Hur som helst, tempen har stigit i Piteå...
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Yes han hem till detta tredje race :wink: Har inte kört många meter på en hel vecka ( har varit på Krotien) så jag har inte så stora förväntningar på mig (fast när man börjar köra kommer hornen i pannan ) Kör troglitvis imorgon. :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

då tar jag och rullar upp min bil på släpet och smyger hem då..

kopplingsras, rull, snurr, motorhaveri och till sist en omgång som jag egentligen bara rullade igenom för att testa lite inställningar.

blir ingen final på den körningen.
nu skall jag bara ta meken i kragen så han kan ställa in bakre dämparna ordentligt så jag slipper få katapult effekt på nästa tävling.
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Jag funderar på att lämna Evon hemma nästa tävling. Tänkte pröva lyckan i en S1600-bil istället. Då kan jag ju i alla fall skylla mina dåliga resultat på att det bara driver på 2 hjul. :)
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Mattias Ahlstrom wrote:Jag funderar på att lämna Evon hemma nästa tävling. Tänkte pröva lyckan i en S1600-bil istället. Då kan jag ju i alla fall skylla mina dåliga resultat på att det bara driver på 2 hjul. :)
Kommer ut nu till nästa Mattias. Ja får ta ut Swiften istället för R3an. Har inte fått någon bra fart på den. Så nu får ja förlita mig på Japanen istället. Hoppas det räcker mot Tommie :wink:
16/7-20/7……..Hyllinge MS, Ring Knutstorp
Locked