Regler

Mattias Ahlströms serie

Moderator: Mattias Ahlstrom

Post Reply
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Regler

Post by Mattias Ahlstrom »

Tävlingarna kommer vara utformade på samma sätt som förra året. För er som inte körde då kan läsa tråden ”Rally med lite rallycrossinslag” för att få lite information om tävlingsupplägget.
Blir antalet startande 23 eller fler kommer även en C-final att köras.
Runner-up kommer att gälla!

Tävlingsdagarna blir;
Kvalheaten är öppna ons. kl.00.01 t.o.m tor kl.21.00. (Kan inte garantera att jag är tillgänglig varje fredag för att sammanställa resultaten.)
B-finaler öppnar fre kl.00.01 - lör 23.59
A-finaler öppnar fre kl.00.01 - sön 23.59 (Detta för att även B-finalsegraren garanterat ska ha en chans att köra A-finalen.)
C-finaler, om dem körs, kommer bara vara öppna under fredagarna kl.00.01-23,59.

Poängberäkningen ser ut såhär: 20, 17, 15, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 och 1 poäng.

Det kommer också delas ut en extra mästerskapspoäng till snabbaste förare i varje omgång. Detta gäller bara rallycross-cupen, inte S1600-ligan som räknas paralellt.

De bilar som är tillåtna är N4 och S1600. Dessa slås samman till en gemensam klass. Eftersom S1600-bilarna inte är riktig konkurrenskraftiga mot N4 har jag också valt att ge dem en egen liten serie i samma tävlingar. De 6 snabbaste S1600-bilarna kommer få poäng enligt detta: 8, 6, 4, 3, 2 och 1. Dessa poäng räknas alltså separat vid sidan av det ordinarie tävlingsresultatet.

Ni får byta bil och klass som ni vill mellan tävlingarna men ni måste köra hela tävlingen i en och samma bil. D.v.s det är inte tillåtet att byta bil till finalerna. Om detta ändå sker leder det till uteslutning från tävlingen.

Om två eller fler förare har samma slutresultat när cupen är färdigkörd sker särskiljning enligt följande; Högst placeras den förare som har flest antal segrar. Skulle det antalet vara lika gäller flest antal andraplatser o.s.v.
Vid eventuell särskiljning efter kvalheaten gäller resultatet i den fjärde och borträknade omgången. Är den placeringen densamma gäller samma princip här. D.v.s flest 1:a-platser o.s.v.

Cupen kommer bestå av 6 deltävlingar och alla tävlingar kommer räknas i slutresultatet.

Vi kommer att köra genom det tjeckiska pluginet.

För att underlätta lite för mig ber jag er skicka ett mail som en anmälan till cupen. På så vis har jag era adresser samlade och kan lätt skicka ut finalernas lösenord till er. Tänk då på att det är adressen ni skickar ifrån som blir den jag kommer skicka lösen till.

Anmäl er på den här adressen: rbrcross@yahoo.se
Anmälan öppnar NU och är öppen fram till sista deltävlingen startat.

Tycker ni detta låter luddigt är det bara att fråga på.
Last edited by Mattias Ahlstrom on 2008 May 15 10:08 pm, edited 4 times in total.
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Post by Anders Jonsson »

Vilket plugin?
www.jis.se - The Driver
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Jag har valt att fortsätta med det tjeckiska pluginet. Anledningen är den att jag tycker det verkar bättre med resultat o.s.v. Jag har faktiskt inte installerat det ungerska ännu så skillnaden rent körmässigt vet jag inget om. Jag har dock förstått att tjeckernas är rejält mycket sämre fäste när underlaget är blött. Jag kan lugna er med att det inte kommer bli mycket regn under rallycross-cupen.
Post Reply