Regler Säsong 4

Björn Lövdahls serie

Moderators: Tomas Nordins, Björn Lövdahl, Andreas Karlsson

Post Reply
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Regler Säsong 4

Post by Andreas Karlsson »

Regler Säsong 4

South Swedish Rallyleague säsong 4 kommer att pågå Januari - Juni 2009. Under uppehållet mellan Säsong 3 och 4 kommer det hållas några mindre tävlingar för de som vill ha lite kilometrar i kroppen innan säsong 4.

Anmälan: Är inget tvång. Det bara och köra.
Lösenord: bredsladd

Poäng: 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1 (de 10 bästa i varje klass)
10 rally kommer gå av stapeln varav de 7 bästa + finalen kommer att räknas i sammandraget.
Detta för att man ska kunna missa ett par tävlingar utan att förlora chansen till bra placeringar i serien
Vid lika antal poäng efter finalen så avgör placeringarna. Flest antal 1:a platser, 2:a platser osv,
Team poäng kommer fördelas enligt samma skala för alla team som har mer än 2 förare (de 2 bästa bilarna i varje klass räknas)

Rallyna kommer gå av stapeln med start mellan fredag kl 00:01 - måndag kl 23:59. Detta då så många som möjligt ska ha möjlighet att köra.
Ungefär var 14e dag kommer rallyna pågå

Klasser: WRC/A8 (trimmat 4WD), N4/S2000 (Otrimmat 4WD), N3/Grp H
Den klass man kör i första tävlingen kommer vara styrande för poängräkningen, så kör man en tävling i annan klass så räknas den automatiskt bort i sammandraget.


Rallyna kommer bestå av 6-12 sträckor fördelade på 1 - 2 etapper (max 6 sträckor per etapp)
Damage: Reduced
Superrally: 5 min strafftid för varje sträcka du ej går i mål på. Tex bryter du SS1 så kommer du hamna på nästa service som kan va efter ss2 eller ss3 vilket ger 10 eller 15 min strafftid.

Vid snöunderlag så krävs snowmod

Sträckorna presenteras INTE innan rallyt. Jag kommer inte själv ta ut sträckor till alla rally utan kommer ibland fråga någon av deltagarna om de kan tänka sig att göra. Dock har jag bestämt underlag sedan tidigare.

Servicetiden kommer vara 30-60 min.

Fria omstarter vid datastrul, om man kan påvisa detta med en *.dmp fil

Glöm inte kontrollera däcksvalet

Filmer: Kommer eventuellt göras om någon känner sig manad.
Priser: Äran att vinna

regler kommer eventuellt att komma till eller ändras under säsongen ifall behov uppstår. Informeras i så fall i denna tråd
Lycka till allihopa.
Last edited by Andreas Karlsson on 2008 May 27 6:23 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Regler Säsong 4

Post by Hasse Onkamo »

Är det någon anmälan :?:
Nu såg jag att det inte va någon anmälnings tvång :lol:
Tänker åka Volvo :!:
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Regler Säsong 4

Post by Hasse Onkamo »

Hasse Onkamo wrote:Är det någon anmälan :?:
Nu såg jag att det inte va någon anmälnings tvång :lol:
Tänker åka Volvo :!:
4 st i Gr H är lite, så jag åker med Accenten istället i WRC.
Post Reply