9600GT eller 8800GT

Problem eller tips om själva datorn
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Tommy Andersson wrote:det beror ganska mycket på de andra delarna i din dator men 512mb räcker bra om man inte ska lira väldigt avancerade spel på väldigt höga upplösningar. Eftersom du hade din budget är på 1200:- så är 9600gt 512 det bästa enligt mig. Det är inte värt de extra 200:- för 1gb när kortet ändå inte har prestanda att lira riktigt avancerade spel på med hög grafik. Om du ändå tittar i prisklassen 1600:- så är ett tips ATI 4850 som är något bättre än 9800gt men samma pris.
vem vill ha ett ati kort? =) jag köpte ett ati 4870 men det blev inte långlivat =)

så anders det är klart att 9800Gt är det bästa kortet av dom 3 så antingen det eller 9600gt 512Mb.... 1Gb i grafikminne behöver man inte, än iallafall
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Persson wrote:9600GT är mycket prestanda för pengarna.
Japp o det blev ett sådant kort :wink: ASUS EN9600GT SILENT
1290: på mediamarkt i Malmö.
Jag skickar ditt i retur under veckan Erik. O jag tackar väldigt mycket för lånet :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Anders Alm wrote:Japp o det blev ett sådant kort :wink: ASUS EN9600GT SILENT
1290: på mediamarkt i Malmö.
Jag skickar ditt i retur under veckan Erik. O jag tackar väldigt mycket för lånet :wink:
PM:ar adressen och jag tror du kommer att bli nöjd bara du har nog med kylning i burken för ett kort utan fläkt.

Skönt att det löste sig i alla fall, utan mixtrande med ljudkort.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Persson wrote:
Anders Alm wrote:Japp o det blev ett sådant kort :wink: ASUS EN9600GT SILENT
1290: på mediamarkt i Malmö.
Jag skickar ditt i retur under veckan Erik. O jag tackar väldigt mycket för lånet :wink:
PM:ar adressen och jag tror du kommer att bli nöjd bara du har nog med kylning i burken för ett kort utan fläkt.

Skönt att det löste sig i alla fall, utan mixtrande med ljudkort.
Hmm på mitt Ati kort kunde jag gå in o kolla tempen direkt men nu hittar jag ej det :?

Har nu hittat ett program till tempen.... Fast efter installationen av det nya kortet så öppnas C: när jag startar datorn :? Har jag gjort något fel eller :P
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply