Saknar!!!

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

men hur funkar det med pluginet? är man låst till de klasser som finns där eller kan man "kombinera" klasser?

ex A8/WRC osv?

jag har aldrig satt mig in i hur det fungerat med andra serier på pluginet.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Man är låst till dom klasser som finns, så anntingen kör vi alla rakt av bara elr så får vi välja ut ett antal. Personligen tycker jag att det blir aldrig riktigt bra när man slår ihop, det är lite för stor skillnad mellan bilarna.

Tex. IRC kör bara S2000, S1600, N4 och A5 och man styr det med vilka bilar som tillåts, resultat listan blir alltid med alla klasser och en total lista oavsett klass, samma med ett team mästerskap.

Om jag fattat allt rätt så kan Cz admins sätta ihop en bunt bilar som är knutna till licensen som då heter tex. Car class = SWERBR och då behöver vi inte plocka klass för klass elr enstaka bilar varje gång vi lägger upp ett race. Ett klick och det är klart.
Hellre dö än fega
Erik "ekan" E
Posts: 32
Joined: 2011 Oct 04 10:50 pm

Post by Erik "ekan" E »

Låter riktigt intressant med den här licensen.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Micael Eriksson wrote:Största problemet är nog tid, det krävs en "lek ledare" som har tid att driva serien en hel säsong.

När det gäller regler så är min åsikt som följer, ALLA vet reglerna innan start och har i och med att man startar godkänt dom...enkelt.
Det finns för och nackdelar med alla typer av lösningar. Det här är ett data spel och det är helt omöjligt att få millimeter rättvisa, bara att gilla läget eller ge fan i att köra.
Att börja gnälla är bara att förstöra för alla, det räcker med att två tre stycken börjar gnälla i forumet för att man som "lek ledare" blir less och tröttnar.

MVH Micael :)
:smt023 :-)
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

Hasse Onkamo wrote:
Micael Eriksson wrote:Största problemet är nog tid, det krävs en "lek ledare" som har tid att driva serien en hel säsong.

När det gäller regler så är min åsikt som följer, ALLA vet reglerna innan start och har i och med att man startar godkänt dom...enkelt.
Det finns för och nackdelar med alla typer av lösningar. Det här är ett data spel och det är helt omöjligt att få millimeter rättvisa, bara att gilla läget eller ge fan i att köra.
Att börja gnälla är bara att förstöra för alla, det räcker med att två tre stycken börjar gnälla i forumet för att man som "lek ledare" blir less och tröttnar.

MVH Micael :)
:smt023 :-)
PDT_007
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Verkar ju bra smidigt med det! Fråga 2: Vem tar kontakten? Ska vi singla slant om den? =)
// Jim Hjerpe
Erik "ekan" E
Posts: 32
Joined: 2011 Oct 04 10:50 pm

Post by Erik "ekan" E »

Verkar ju bra smidigt med det! Fråga 2: Vem tar kontakten? Ska vi singla slant om den? =)
Haha. Har funderat på att ta kontakt med dom men har ej hunnit, har rätt så mycket att göra.

Annars kan väl nån ta kontakt med dom så fort det går? :)
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Nån som har koll på vilken av admins som är bäst att prata med?
Koral, Wally eller Mikl...?
// Jim Hjerpe
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

tror Koral är mest aktiv, Wally verkar inte vara aktiv alls.

hur som.
Jag är verkligt sugen på att dra igång svenska rbr serien. MEN tycker det är för liten aktivitet här just nu så nöjer mig med att dra igång SSRL.
blir det lite fart där och kanske 25-30 deltagare i snitt så kommer jag kontakta Erik för att starta upp serien på nytt.

Kommer kontakta Erik för att få hans synpunkter på reglerna som ska gälla och för att försöka få lite återgång till 2006 års regler (enklare och rakare)
Jim, du får gärna ta kontakt med tjeckerna och fixa en svensk licens om det går.

i övrigt så kan jag bara uppmuntra att sprida ut ryktet att serien är på gång att startas upp igen, men det kräver att det finns intresse för det.
vore väldans kul om några av de gamla rävarna kunde dyka upp igen (Hamreus mfl)
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Hej

Jag vet att Micael Eriksson har kontaktat Erik om att starta upp serien på nytt och jag tror att Erik ska försöka kontakta tjeckerna om att eventuellt få en egen svensk licens. Ville bara berätta så att inte fler gör samma typ av jobb. :-)

Mvh Tobias
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Kanonbra Tobbe.

Bra om alla skriver en notering här vilka steg de tar.

Skönt att höra att det finns flera som jobbar för att starta upp serien igen.
Erik "ekan" E
Posts: 32
Joined: 2011 Oct 04 10:50 pm

Post by Erik "ekan" E »

Kul att folk engagerar sig. :)

Skriv gärna när ni vet mer!
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Som sagt, bollen är för ögonblicket hos Erik. Jag tycker att vi alla lugnar oss tills Erik har funderat klart, han brukar ha välldigt kloka ord om allt det här :)
Hellre dö än fega
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Är det någon som hört något nytt?
både ang nystart och en svensk licens på pluginet.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Efter en lång tystnad från Erik så har jag skickat ett pm till KORAL Vaclav på Cz pluginet och frågat vad som gäller för en licens, förmodligen så får jag skicka minst tio till innan vi får ett svar.......men jag har tålamod, så det är lugnt. Bara så ni alla vet var vi ligger i frågan.
Hellre dö än fega
Post Reply