Saknar!!!

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Kanske vore detta en variant att köra vår "SM-serie" hos?
RBR Planet 2013 Sidan är under uppbyggnad, så vissa funktioner/sidor är inte klara.
Regler

Som jag förstår det ska de köra två huvudserier (ERC och ERC Historic), men även en massa olika länders egna mästerskap. Alla förare kommer få delta i samtliga mästerskap, men bara svenskar kommer få poäng i svenska mästerskapen t.ex. Under förutsättning att det blir tillräckligt med startande förstås.

Man kommer få en startsumma virtuella pengar, som man antingen kan köpa eller hyra en bil för. Sen får man då betala startavgifter, reparationskostnader, däck etc etc. Går det bra vinner man prispengar, och kan köpa/hyra dyrare bilar. (Kan med lite vilja liknas vid vårt A/B/C-förarsystem, som var på tal här förut).
Man kan även tjäna pengar på att ladda upp bilder/filmer och racerapporter, vilket såklart uppmuntrar till att få lite liv kring mästerskapet.

Den stora fördelen som jag ser det, är att vi slipper all administration själva med poängtabeller, uppläggning av tävlingar osv.

Var bara en tanke jag fick, tycker det verkar intressant iaf :) Vad tycker ni andra?
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Låter ju riktigt smidigt :)
Post Reply